onsdag, augusti 29, 2007

Spinningsäsongspremiär

Idag var det dags för säsongspremiär av morgonspinningen, vilket innebär att från om med idag och alla onsdagar fram till jul är tanken att jag ska sitta på en spinningcykel kl 7 på morgonen.

Uppladdningen inför dagens spinning var inte den bästa. Jag har en pojkvän som är väldigt bra på att laga mat och igår hade vi en liten trerätters middag hemma där han bjöd på kronärtskockssoppa, stekt tonfisk och tryffel, allt serverat med olika viner. Lägg därtill att det knappt blev fem timmars sömn i natt så förstår ni att jag inte var det piggaste deltagaren på spinningpasset. Men trots detta gick det förvåningsvärt bra, jag trodde det skulle vara lite segt eftersom jag inte har spinnat på ett bra tag på grund av löpningen.

Det var även en annan premiär idag. Efter att både igår och förrgår ha tyckt att det var lite kallt om händerna att cykla till jobbet så kom handskarna fram idag. Och inte nog med det, även mössan åkte på. När hände det i augusti senast? Fast det är skönt med höst, om det nu är det det är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv nöjde jag mig med handskar vilket var dumt eftersom jag höll på att frysa öronen av mig. Skönt att sista cykeldagen är på fredag. Sen blir det SL igen :-)

Anonym sa...

Det var faktiskt jordärtskockssoppa älskling!

ikväll får du fylld paprika till middiag :)

Puss och kram