måndag, augusti 13, 2007

Semesteraktiviteter

Så vad har jag då gjort under mina fyra veckors semester kan man undra. Förutom senaste helgen som tillbringades i Göteborg och helgen för två veckor sedan som jag spenderade i Hallstahammar så har jag bara varit hemma i Stockholm och tagit det lugnt vilket har varit väldigt skönt. Jag behöver slappna av ordentligt för att känna att det ska vara okej att komma tillbaka till jobbet igen.

Slappa behöver inte betyda att man bara ligger på soffan, vilket det i och för sig har blivit en hel del av framför allt i samband med filmtittande. I övrigt har mitt slappande bestått av att jag har försökt läsa en bok (hann bara med cirka en fjärdedel fast ambitionen är att läsa klart den), minigolf (en seger och två tredjeplatser), kortspel (blandade resultat), sällskapsspel (förutom en förlust i TP har det blivit uteslutande vinster i både TP och Pictionary), inte så mycket sol och bad (men över genomsnittet), diverse middagar, grillningar och en massa andra saker.

Dessutom har min älskling hunnit fylla år och min present utöver champageneglas från Iittala bestod av en ballongflygning så nu återstår bara att se när den blir av.

Till skillnad från tidigare år deltog jag bara en dag under pridefirandet men det kändes som att det räckte bra.

Jag har även köpt 18 paket müsli.

Som jag nämnde så var jag i Göteborg i helgen som gick och där blev det ett besök på Liseberg, ett besök som varade i åtta timmar. Nyheten för året var uppswinget som var en skön åkatraktion som gärna hade fått hålla på mycket längre än vad den gjorde. Sen hade jag tur och lyckades vinna 2,3 kg Plopp vilket inte är lika mycket som det låter, det mesta är redan slut.

Hur har det gått med löpningen och träningen inför midnattsloppet då? Jag får be om att få återkomma i den frågan...

Inga kommentarer: