fredag, juni 15, 2007

Tillbaka

Som vanligt när jag befinner mig på besök i mina barndomstrakter så uppstår tankar och minnen från min uppväxt och det är inte utan att jag blir nostalgisk. Framför allt om man som idag har varit på skolavslutning i kyrkan vilket även om det inte var min avslutning kändes lite speciellt eftersom jag blev påmind om min tidigare separationsångest och dessutom såg tre gamla klasskamrater där (vilka jag undvek att prata med eftersom klassfesten ju inte är förrän i morgon (dessutom tror jag inte två av dom såg mig)). Av någon konstig anledning uppstod en viss nervositet inför klassfesten, varför vet jag inte, men jag började ifrågasätta vad jag har där att göra överhuvudtaget, vad har jag att bevisa? Drama. Nåja, det blir nog kul, trots att jag fortfarande inte har kommit på någon bra uppdiktad historia att berätta om mig själv.

I övrigt har dagen förutom rent slappande och nyttjande av den fantastiska iPoden jag fick bestått av lunch med tre gamla vänner och ett spontant biobesök med min svåger (Ocean's 13, den får nog en trea på filmtipset). I morgon innan det är dags för tillställningen ska jag ta en fika eller nåt med systersonen enligt hans önskemål. Dessutom måste jag även komma på vad jag ska ta med mig för något att äta.

Saknar Rickard. Så klart.

För övrigt hamnade det nya albumet med Rihanna på min iPod av någon konstig anledning. Riktigt bra måste jag säga.

Har medan detta skrevs även blivit påmind om hur hopplöst segt det är att surfa med vanligt gammaldags modem.

Inga kommentarer: