tisdag, juni 19, 2007

Dåligt med träning

Igår var det på dagen två månader kvar till Midnattsloppet går av stapeln. En lopp som jag tydligen ska springa. Hur går det då med träningen i allmänhet och för loppet i synnerhet? Tja, inget vidare. Från att ha legat på en träningsfrekvens på tre gånger i veckan är jag nu ner på en till max två gånger i veckan. Orsaken till detta är att jag inte orkar gå upp så tidigt på morgnarna längre eftersom jag är tillsammans med någon som lever i en annan tidszon vilket har lett till att min nattsömn har förskjutits. Visst kan man träna på andra tider än morgnarna men jag har inte riktigt insett det än. När det sen gäller själva löpningen känns det som att jag har stagnerat runt fem km, det känns jobbigt att ens försöka springa längre. Dessutom har knäna börjat kännas lite ovilliga till löpning men det brukar i och för sig släppa efter en stund. Jag har fortfarande inte börjat springa utomhus men det måste snart bli av, framför allt till semestern. Fast jag tror mer på det här med att vila sig i form...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, nu måste du verkligen ge dig _ut_ och springa!

Vi kan ta en runda på söndag em/kväll kanske?

Anonym sa...

App-app-app! En viss förslappning tycks ha inträtt?

Niclas sa...

Jag springer nog helst på egen hand i början men jag säger till när jag behöver en hare :)

Förslappning? Dekadens snarare...